10 نکته مهم در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
نوشته شده توسط : ساحل

شبکه های اجتماعی در حال حاضر بهترین افزار برای پیوستگی با مخاطبین محسوب می شود و شما برای حفظ این بستگی باید به طور پیوسته در این شبکه ها حضور داشته باشید، با رعایت این نکات می توانید روند رو به رشدی را برپایی کرده و نتایج بهتری در فرآوری محتوا برای شبکه های اجتماعی بدست آورید. مشکل است که دائم با واپسین تکنیک‌های مطلب نویسی در شبکه‌های اجتماعی پیش برویم. اما همش نکاتی هست که برای مطلب قراردادن یا باید آن‌ها را بدانیم و رعایت کنیم:

 

 

1. مطالبی بگذارید که ارزش به اشتراک گذاری فوقانی دارند:
باید مطالبی منتشر کنیم که ازنظر سایرین و دوستانمان ارزش به اشتراک گذاری بالایی داشته باشند. کوشش کنید در اثناء درج مطلب به این جستار دقت کنید که چرا باید این مطلب را سایرین به اشتراک بگذارند! اگر بتوانید محتوایی فرآوری کنید که سبب انتشار مجدد توسط تعقیب کنندگان شما بشود، به راحتی توسط دیگران خودتان را شناسایی می کنید.

 

2. با قصد و قصد مطلب بگذارید:
به مخاطبان خویش با گذاشتن مطالب هدفمند مقاوم کنید شما اگرچه احتمالاً خیلی چیره دست نباشید اما به اصول چیره دست این پیشه اهمیت می‌دهید. فقط تولید درونمایه کافی نیست، شما باید از فرآوری محتوای خود هدفی داشته باشید و این را به بیننده نیز انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: (SMM) بازاریابی در شبکه های اجتماعی چگونه مارا به هدفمان می رساند؟

 

3. سرتیترهای عالی و مهم برگزیدن کنید:
چه مطلب شما اختصار باشد و چه بلند، باید از سرتیترهای عالی و مهم استفاده کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه ای مناسب برای به اشتراک گذاری گزینش شوید. چرا که اولین چیزی که از یک مطلب یا پیام قابل رؤیت است و معمولاً برای کل مهم‌ترین دسته به حساب می‌آید، سرتیتر یا موضوع اصلی آن مطلب یا پیام می‌باشد.

 

4. عملکرد کلی خود را شفا بدهید:
ثابت شده است هرچه درونمایه شما اغلب باشد کنترل کیفیت آن پیچیده تر می‌شود. سعی کنید هوشمندانه ولی ساده عمل کنید و به یاد داشته باشید طولانی بودن ریشه-بن-بیخ نیست بلکه کیفیت اصل می‌باشد. پس کیفیت را به کمیت ترجیح دهید. زمانبندی پسندیده و ثابت قدم بودن در فرآوری محتوا یک اصل مهم است که باید به آن متعهد باشید.

 

 

5. برای ارتقای توان کلیدواژه‌ها پست‌های بلند هم بگذارید:
مطالب بلند بالا نیز گاهی برای ارتقای توان کلیدواژه‌ها در متن‌های طولانی احتیاج است. در نکته پیش اشاره به کیفیت شد ولی می توان با تولید محتوای ارزشمند و طولانی البته با فاصله های زمانی زیاد به کیفیت کلمات کلیدی مطالب و وانگهی ارزش مطالب تان بیافزایید.

بیشتر بخوانید: چگونه راهبرد شبکه های اجتماعی خویش را شفا دهیم؟

 

6. محتویات طولانی تر بک لینک‌های بهتری می‌سازند
همانطور که می دانید فرآوری محتوای طولانی سبب افزایش کیفیت آن مطلب می شود و همچنین اغلب به اشتراک گذاشته می‌شوند. اگر به تعقیب برپایی کردن بک لینک های مستحکم برای سایت خویش هستید فرآوری محتوای طولانی را در ارجعیت قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی سایت خود را سئو کنیم؟

 

 

7. برای مطالب تارنگار خود از سررسید بندی استفاده کنید و آن‌ها را مرور کنید:
زمانی که مقالات طولانی تر می‌نویسید، آن را به صورت موعد بندی شده مورد بازبینی و ویرایش قرار دهید. با این شغل نه تنها مطالب خویش را به روز نگه می‌دارید، بلکه طی دو یا سه بار ویرایش، تقریباً اکثر ایرادات آن را مرتفع می‌کنید. همچنین می توانید با تعیین سررسید مناسب برای انتشار مطالب بعدها در تارنما خودتان و در شبکه های اجتماعی همش سایت و شبکه های اجتماعی خویش را بروز نگه دارید.

 

8. از عکس‌های بزرگ‌تر و بهتر، بیشتر کاربرد کنید:
اگر خواهان جلب پروا اغلب خوانندگان مطالب خویش هستید، اگر می‌خواهید آن‌ها از خواندن مطالب طولانی شما خسته نشوند می‌بایست آن‌ها را با عکس‌ها و عکس ها جذاب دلگرمی کنید. عکس‌های جالب بازدید کنندگان را دلگرمی به مطالعه متن مربوط به آن‌ها می‌کنند. نه تنها عکس‌ها و تصاویر، بلکه به کارگیری عناصر گرافیکی نیز بسیار مفید می‌باشد.


نکته مهم اینجاست که باید از کیفیت و پیوسته بودن آن‌ها با پست و محتوای مطلبتان اطمینان حاصل کنید. رعایت این موارد به مقدار زیادی کاربران را تحریک به ایجاد بستگی می‌کند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، به کارگیری عکس ها با کیفیت در فیسبوک به افزایش میانگین 53 درصدی اشتراک گذاری‌ها انجامیده است. در ضمن به کارگیری تصاویر مایه شده است که نظرات (Comments) مطالب نیز با بیش از 104% افزایش رو به رو شود.

 

9. از تکرار اجتناب کنید:
اگر می‌خواهید روی یک واژه کلیدی تمرکز کنید و متعلق به در چند مطلب یا چند پست کاربرد کنید، بهتر است از تکرار کردن ایده اصلی محتوای پیوسته با آن کلمه امتناع کنید. هیچ وقت کوشش نکنید با تکرار بسیار کلمات یا جملات و عبارات خاص، ایده ذهنی خویش را به خوانندگان تحمیل کنید.

 

تولید محتوای مناسب برای شبکه های اجتماعی

10. از دکمه‌های اشتراک گذاری در پایین هر مطلب کاربرد کنید:
با پیمان دادن دکمه‌های به اشتراک گذاری محتوای رسانه ای شبکه‌های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری را برای خوانندگان مطالبتان راحت تر کنید. به گزیده تر برای مطالب طولانی، این برای کاربران مشکل است که به ابتدای متن برگشته و دنبال رهسپار برای به اشتراک گذاری بگردند. در این حالت 90% از نظر خویش منصرف می‌شوند.

 

فراموش نکنید راحتی کاربران نخستینگی آن‌هاست. پس این اولویت برای شما هم باید ارجحیت داشته باشد. در این صورت، قرار دادن دکمه‌های اشتراک گذاری در واپسین،انجام هر متن حرکتی عاقلانه و آرمانی می‌باشد و خوانندگان به محض اینکه متن را لغایت پسین خواندند می‌توانند در همان لحظه به سرعت آن را به اشتراک بگذارند.





:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: